събота, 1 септември 2012 г.

Експресен шоколадов мус

Сигурна съм, че във всяко семейство има поне по 1 шокохолик. Аз не обичам шоколад, или пък каквито и да е сладки неща, но си имам две деца у нас ( едното си го родих, второто ми е подарък от свекървата :)) ), които все ми реват да им забъркам нещо шоколадово. Ама единият не искал да е торта, другият да било нещо креместо...няма угодия! Ровейки се из интернет за нещо бързо, лесно,креместо и не-тортесто, попаднах на тази рецепта на моята любимка Ниджела Лоусън.  Горещо ви я препоръчвам- няма сурови яйца, приготвя се за 10 минути и след около час е готов за хапване :).


150 гр. маршмелоус
20 гр. меко масло
250 гр. тъмен шоколад
60 мл. гореща вода
284 мл. пълномаслена  сметана
1 ч.л. ванилова есенция

Сложете в дълбок съд шоколада, бонбоните, маслото и водата.
Разтопете ги на бавен огън, като бъркате непрекъснато..
Ако маршмелоусите са ви по-големички ги нарежете на дребни парченца, защото се топят доста по- бавно от шоколада.
В купа разбийте сметана и ванилията на стегнат крем.
Внимателно прибавете сметаната при шоколадовата смес.
Изсипете в чашки или купички и оставете да се охлади за около час.

Nigella Lawson

5 коментара:

  1. Мммм, че красота.
    Не съм слагала досега маршмелоус в мус. Отчитам като пропуск и ще имам предвид тази рецепта.
    Хареса ми.
    Благодаря, че сподели!
    Хубав уикенд!!!

    ОтговорИзтриване
  2. Аз като един шокохолик, веднага надуших вкусотията тук!
    Интересно предложение !
    Не разбрах в кой момент се прибавя разбитата сметана към шоколадовата смес.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Bety, когато шоколадовата смес се стопи се сваля от огъня и се оставя малко да поизстине. През това време се разбива сметаната и когато е разбита до нужната концистенция се прибавя при шоколада.

      Изтриване
  3. При нас дъщерята е "шокохолик" и тази експресна рецепта ще й допадне :)
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване